חדשות

רופא קופת חולים בבית שמש הותקף באלימות קשה על ידי צעיר

נסיונותיו של הרופא להרגיע את הצעיר שהשתולל בבית המרקחת ואיים להצית את המקום הסתיימו בנגיחה בפניו | הרופא שהותקף: "איומים, קללות ואלימות פיזית הם כבר חלק מהשגרה במרפאות הקהילה"

מרפאת קופת חולים כללית. צילום אילוסטרציה: דוד שי/ ויקימדיה

שני מקרי אלימות במתקנים רפואיים בתוך פחות מיום – בבית שמש השתולל אתמול (ג') צעיר בקופת חולים כללית בעיר, קילל ואיים להצית את בית המרקחת של המרפאה, נגח ופצע רופא בפניו. על פי דיווח של נוב ראובני בכאן חדשות, הרופא פונה למיון לבדיקה ושוחרר. המשטרה עצרה את החשוד והמרפאה נסגרה הבוקר לשעתיים לאות מחאה. בנתניה נעצר הבוקר (ד') תושב העיר החשוד שגנב מבית חולים לניאדו וכשנתפס איים בסכין על מאבטחי בית החולים.

העילה לאלימות בבית שמש - המתנה. הצעיר נכנס אל בית המרקחת ואיבד את סבלנותו בזמן שהמתין בתור. הוא קילל את הרוקחים ואיים להצית את המרפאה. הרוקחים, שחשו מאוימים, לחצו על לחצן המצוקה וכפי שנדרש בנוהל, רופא מהמרפאה הגיע למקום. הרופא ניסה לדבר עם הצעיר, אך זה תקף אותו, נגח בו בפניו ופצע אותו.

הרופא סיפר: "הצגתי את עצמי כרופא וביקשתי שיתאזר בקצת סבלנות עד שהרוקחים בדלפק יסיימו לטפל באנשים שלפניו. הקללות והאיומים שלו המשיכו וכללו גם קירבה פיזית בעלת אופי תוקפני ומאיים. ניסיתי להמשיך לדבר אליו והוא תקף אותי בנגיחה בפנים. נפצעתי ובלית ברירה נאלצתי להגן על עצמי בעודי מדמם". עוד שיתף הרופא כי לאחר כמה רגעים הפרידו בינו לבין התוקף והמשטרה הגיעה למקום ועצרה אותו.

הרופא שהותקף הוסיף ואמר: "לאכזבתי, איומים, קללות, אלימות מילולית - כל אלה הפכו שגרתיים במרפאות בקהילה. לעתים יש אלימות פיזית שהיא תופעת הקצה של האלימות השגרתית. הצוות הרפואי והסיעודי, צוות הרוקחים וכל צוות המרפאה זקוקים כולם לגיבוי ולתמיכה חברתית, במיוחד ממערכות האכיפה והשלטון עם תכניות למיגור התופעה של האלימות".

במקרה אחר הבוקר, בבית החולים לניאדו, נתפס אדם כשהוא גורר פח אשפה ובתוכו שואב אבק תעשייתי שנגנב מבית החולים. תושבי השכונה שראו אותו הזעיקו את המאבטחים והללו איתרו את הגנב והתעמתו איתו. החשוד  שלף סכין ואיים על המאבטחים שהשתלטו עליו והזעיקו את המשטרה. הוא נלקח למעצר.

נדב חן, מנכ"ל בית החולים לניאדו, מסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה התנהגות אלימה ומסוכנת כזו. אנו דורשים מגורמי אכיפת החוק למצות את הדין עם החשוד במעשה במהירות האפשרית. כמו כן, אנו קוראים כבר תקופה ארוכה לכנסת ישראל, על כלל החברים בה, להשוות את הענישה של תקיפת עובדי ועובדות מערכת הבריאות לענישה הנגזרת על עבירות של תקיפת שוטרים. הגיע הזמן לשים סוף לתופעה הבזויה הזו".

נושאים קשורים:  אלימות,  בתי חולים,  אלימות נגד רופאים,  חדשות,  המרכז הרפואי "לניאדו",  בית מרקחת,  מעצר
תגובות
אנונימי/ת
12.07.2023, 18:42

בהר"י צריכים לארגן קורסים להגנה עצמית

אנונימי/ת
12.07.2023, 19:38

ממש משמח אותי לראות שיש עוד מישהו שחושב כמוני.
אני כותב זאת כבר שנים ועד עתה זכיתי לתגובות לא אוהדות.
כנראה שיש כאלה שלוקח להם יותר זמן...

אנונימי/ת
16.07.2023, 16:19

השתוללות ואלימות זה כבר שיגרה בכל החיים בארץ. זו תוצאה מכל ההפגנות ומרידות, כך מחנכים את הילדים, סטודנטים וכלל צעירים לקבל הכל מה שרוצים בכל מחיר, לא לכבד חוקים, לעשות מרד בכל דבר.

אנונימי/ת
25.08.2023, 17:57

מה הקשר להפגנות שהחלו השנה.אלימות קיימת כבר שנים במחוזותינו-כבר בבתי הספר זו שגרה

אנונימי/ת
26.08.2023, 19:50

אין קשר להפגנות .תמיד כך התנאגו בבית חולים .אני זוכרת את זה כבר 33שנה .הכול מותר ופציאנט תמיד צודק -הכי חשוב שלא יעזוב קופה או שיחזור לבית חולים -שטקו בהנהלה תמיד בבית חולים

16.07.2023, 18:35

אבסורד, אני לא מבין מדוע לחיצה על לחצן מצוקה מזעיקה רופא ולא שוטר או איש ביטחון... נהלים מוזרים.