חדשות

בהר"י מתכוונים לקצר לשש שנים את לימודי הרפואה ולוותר על הסטאז'

יו"ר הר"י פרופ' ציון חגי מציע פתרון למחסור החמור ברופאים בעשור הקרוב ומאמץ מודל גרמני להכשרת רופאים: קיצור שנות הלימודים ללא חובת סטאז' | הודיע כי הוא תומך בקיצור תורנויות המתמחים והבכירים

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית. "ביטול מיידי של הגזירות המבישות כנגד מערכת הבריאות". צילום: דוברות הר"י

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, פירט תכנית שמטרתה למנוע בישראל מחסור של 4,000 רופאים בתוך עשור: לקצר את לימודי הרפואה ולוותר על חובת הסטאז'. את התכנית יציג בקרוב למזכירות הר"י ולדיקני בתי הספר לרפואה. כך דיווחה הבוקר (ג') רוני לינדר ב"דה מרקר".

על פי התכנית, יקוצרו בשנה שנות הלימוד של הסטודנטים לרפואה כך שמחצית השנה האחרונה, השישית, תיחשב כבר לחצי שנת סטאז' והמחצית השנייה תהיה חלק מההתמחות ובה יעבדו הסטודנטים כעוזרי-רופא או יעשו את הסבבים במחלקות.

המודל שמציע פרופ' חגי מבוסס על זה הקיים בגרמניה והוא יתאים לסטודנטים לרפואה הלומדים בישראל. סטודנטים ישראלים הלומדים בחו"ל יידרשו למסלול שונה: לפחות חצי שנת סטאז' בסיום הלימודים לאחר שובם לארץ במקצועות הבסיס: פנימית, חדרי מיון, כירורגיה וילדים, ולאחר מכן יוכלו להתחיל בהתמחות. חצי השנה השנייה בסטאז' תוכר להתמחות. עוד הוא מציע לתת עדיפות בהכשרת רופאים בארץ על פני זרים הלומדים כאן.

פרופ' חגי גם מציע לחזק את מסלול רפואת המשפחה בקהילה ולאפשר לבצע שם חלק מהסטאז' או לקצר במסלול הלימודים למי שרוצה להתמחות ברפואת משפחה, ללא סבב במחלקות בתי חולים.

בהתייחסו לסוגיית קיצור התורנויות למתמחים, אמר יו"ר הר"י כי הוא תומך בכך. "אנחנו הולכים לרפורמה בשעות העבודה של הרופאים וקיצור התורנויות הכרחי במקצועות מסוימים. יש לתת מענה להשתכרות המתמחה, איכות ההתמחות והטיפול בחולים ולהוריד מהם את כל העבודה האדמיניסטרטיבית הגוזלת מזמנם ושוחקת אותם". כן ציין כי יש גם לדאוג לקיצור שעות העבודה של הרופאים הבכירים, ביניהם מומחים בכירורגיה, אורתופדיה וגניקולוגיה ש"מנתחים כל הלילה ולמחרת עובדים כרגיל ללא יום חופש אחרי התורנות".

נושאים קשורים:  ההסתדרות הרפואית,  פרופ' ציון חגי,  לימודי רפואה,  הכשרת רופאים,  סטאז',  מחסור ברופאים,  קיצור תורנויות,  מתמחים,  סטודנטים לרפואה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
30.06.2020, 22:05

ומה עם המומחים הכוננים בפסיכיאטריה, שצריכים על פי החוק להגיע כמה פעמים בלילה לבדיקות כפויות במיון, ולעבוד כרגיל ביום למחרת? ד״ר ציון חגי, להזכירך פסיכיאטריה היא גם חלק מהרפואה במדינת ישראל. אנא הכר בכך ודאג לטפל בכל מה שלא צודק במערכת בלי לעשות אפליה של סקטורים

אנונימי/ת
01.07.2020, 19:27

אפשר גם לא ללמד אותם אנטומיה והיסטולוגיה ומי בכלל צריך פיזיולוריה

אנונימי/ת
01.07.2020, 20:41

רעיון ממש גרוע, הסטאז׳ חשוב להתפתחות המקצועית והמעבר בין סטודנט לרופא תוך השגחה והדרכה (אם נעשה כמו שצריך).
ממשיכים להוריד את הרמה המקצועית ונשלם על כך מחיר

אנונימי/ת
01.07.2020, 21:06

פ'וט מטורלל ופופוליסטי כמובן-צמצום הלימודים פוגע ברופאים שצריכים להשלים את הידע אחכ עי פלושיפים-כמו בארהב שהיא כידוע עוד מופת ומודל לחיקוי
רוצים הכשרה סו ג.
ניתן לקצר תורנויות אבל איפה כח האדם והתנאים הפיזיים בבתי החולים והמרפאות?
לא הכל נראה כמו משרדי הרי

אנונימי/ת
01.07.2020, 21:17

הכי נכון לחבר בחינה שלב א +ב׳ הבחינה אחת משוטפת .

אנונימי/ת
01.07.2020, 22:00

רעיון ממש לא טוב. עם כל ההערכה ליו"ר הר"י הרי אין לו יותר כלים, נסיון או ידע מלרוב הרופאים ובוודאי לרופאים המנוסים ולעובדה שהוא יו"ר הר"י אין ולא צריכה להיות יתרון ענייני או עדיפות בהעלאת נושאים כאלה. לכן, אם הוא מעלה רעיון כזה, נכון יהי לבחון אותו ולשמוע דעות של רופאים בעיקר מנוסים וגם פחות שיוכלו להעיד על משמעות הסטאז' לעבודתם בהתמחות ואחריה וגם לבחירת תחום ההתמחות. מניעת חשיפה לתחומים תהיה בעוכרי הרופאים והמקצוע!!!!!!! מטבע הדברים חלק מחצי שנת הסטאז' יהיה במקצוע ההתמחות בעתיד וכך ימנע מהרופאים אפילו קמצוץ של התנסות במגוון תחומים. זה נשמע לי קצת רעיון פופוליסטי ולא בשל.

התגובה שלך מאד הגיונית.
אין ספק ששינוי כזה מחייב הכנה רצינית מאד ע|"י צוות מאד מיקצועי.
אבל למה בעילום שם??
מה החשש?

ובכלל למה כולם בעילום שם?

אנונימי/ת
02.07.2020, 14:17

אולי כי בניגוד אליך יש כאן אנשים שהם לא בגמלאות, ואם הם לא יבואו טוב בעין למישהו זה יכול להשפיע?
מצחיק אותי כל פעם מחדש לראות פנסיונרים, ואתה לא הראשון ולא היחיד, שמטיפים לגבי אנשים שלא מזדהים.
תתיחסו לתוכן. השם לא חשוב